מדחסי אוויר – מתי נדע שהגיע הזמן להחליף את המדחס במכשיר

לא מעט מכשירים ומכונות שונות, נעזרים באמצעות מדחסים אשר מאפשרים להם לבצע פעולות שונות באופן חלק ומדויק. לכן, אם יש צורך להתקין מדחס אוויר או להחליף מדחס ישן בחדש, צריך לדעת כיצד לעשות זאת בשביל שיהיה ניתן ליהנות מביצוע אופטימאלי של המכשיר או המכונה בו המדחס מותקן.

מדחסי אוויר אינם דבר חדש, אך באופן טבעי עם השנים הם השתפרו מאוד מבחינה טכנולוגית ודרך הפעולה שלהם הפכה להיות הרבה יותר איכותית, הרבה יותר חזקה ומדויקת. זו גם הסיבה שהיום אפשר למצוא מדחסים הרבה יותר איכותיים, הרבה יותר עמידים ואמינים ממה שהיה נהוג למצוא בעבר.

במאמר זה, אנחנו נסביר בקצרה מזה מדחסי אוויר, מה התפקיד שלהם, וכיצד נדע שהגיע הזמן להחליף את המדחס במכשיר או במכונה. כמו כן נסביר האם זה משתלם תמיד או שמא אנחנו צריכים לוותר על האופציה הזו ולהעדיף אופציה אחרת, למשל רכישת מכשיר חדש לגמרי.

 

מה זה מדחסי אוויר ומה התפקיד שלהם?

מדחס אוויר (מוכר גם בשם קומפרסור), הוא למעשה אמצעי שמאפשר לנו לדחוס אוויר וכל להמיר כוח לאנרגיה, אשר מאפשרת לבצע פעולות שונות. הפעולה מתבצעת על ידי דחיסת האוויר והשחרור שלו על פי הצורך.

אפשר למצוא מדחסי אוויר בשלל מכשירים ומכונות, החל ממכשירים לניפוח צמיגים וכלה במכשירים לניקוי בלחץ מים גבוה, החל ממקררים ומזגנים וכלה בציוד כבד מסוגים שונים. אנחנו יכולים למצוא מדחסים גם בכלי רכב, כלי שייט ואמצעים ניידים אחרים.

חשוב לציין, ישנם סוגים של מדחסי אוויר הנבדלים אחד מהשני בכוח שלהם, בהספק, יכולת התפוקה וסוג העבודה שהם מייצרים. מדחס של רכב אינו דומה למדחס של מכשיר ניקוי בהתזה. יש שוני עצום ביכולות התפוקה, רכיבים וכן באופי הפעולה.

 

מתי נדע שצריך להחליף מדחס והאם זה משתלם לנו?

אנחנו נדע שעלינו להחליף מדחס אוויר, אם וכאשר המכשיר בו המדחס מותקן איננו פועל כראוי וכן אם וכאשר אנחנו יכולים לראות שהמדחס עצמו באופן ספציפי "מזייף". זה יכול לידי ביטוי בתפוקה נמוכה בתהליך העבודה אך זה גם יכול לבוא לידי ביטוי בריח לא נעים, חומרים שונים אשר יוצאים מתוך המדחס בזמן הפעולה ועוד. כמובן שאם המכשיר עצמו מושבת לגמרי קיים סיכוי שזה נובע עקב בעיה במדחס.

במקרים רבים תעלה השאלה, האם נכון להחליף את המדחס או שמא יהיה נכון יותר לרכוש מכשיר חדש לגמרי. זה תלוי בעלות המדחס החלופי (אם יש לנו אפשרות לרכוש מדחס משומש איכותי, אזי שזה יכול להוריד את העלויות), וכן זה תלוי באופי ובאיכות המכשיר. אם זה משתלם, אז עדיף להחליף מדחס ולא לרכוש בהכרח מכשיר חדש לגמרי. מתוך הנחה שהמדחס החדש יכול לעבוד מספר שנים ללא בעיה.