מקורות ההשראה לעבודות השיפוץ

היום, כניסה לתהליך שיפוץ היא הגשמת חלום. זוהי הזדמנות לטפל בכל הבעיות שיש לנו בבית, לדאוג לכל המערכות כך שיעבדו כמו שצריך וליצור את העיצוב שאנחנו רוצים. לאורך כל הדרך, אך בעיקר בתחילה, כדאי למצוא את מקורות ההשראה שיעזרו לנו להגיע לתוצאה הרצויה.

מקור אחד להשראה נמצא למעשה אצלנו. אנחנו יודעים מה הצורך שלנו וככל שנגדיר את הבקשות כך הסיכוי שנגיע לעיצוב שמוצא חן בעניינו, עולה. תיאום ציפיות בין כל בני הבית יכול להוביל להחלטות הנכונות עבור כולם ומומלץ לשבת יחדיו, לחשוב מהו הצורך שלנו ולצד זה, מה אנחנו רוצים ולענות על השאלה כיצד נראה בית החלומות שלנו.

לאחר שהגדרנו את הצורך והרצון, אפשר לפנות למקורות השראה במגזינים ובאינטרנט. ישנו חומר רב ברשת, בעברית ובאנגלית, באתרי המגזינים, ברשתות החברתיות ובאתרי המעצבים. אנחנו יכולים להוציא תמונות ולהכין לעצמנו לוח השראה משלנו, כזה שישמש אותנו לרעיונות בהמשך הדרך.

לבסוף, את כל הרעיונות אנחנו יכולים להעלות מול גורם מתכנן, מעצב או אדריכל ואפילו מול חברת השיפוץ. בהתאם לכל החומר שאספנו גורם מקצועי יוכל לבצע את התכנון והחשוב הוא, תהיה לו אפשרות לשים אותנו ואת הצרכים שלנו במרכז. בסופו של דבר הבית שלנו לא אמור להיות טרנדי ועדכני, הוא אמור להיות הבית שאנחנו רוצים לחיות בו.

נקודות נוספות שכדאי להביא בחשבון

עבודות שיפוצים יכולות להתבצע לכל אורך השנה. הן יכולות לכלול את כל חדרי הבית, את מערכת האינסטלציה או להיות ממוקדות מאד. רגע לפני שנצא לדרך, כדאי לחשוב על הזמן המתאים ביותר עבורנו כדי לעשות את השינוי. בשיפוצים גדולים נצטרך לצאת מהנכס ולכן יש להפעיל שיקולי נוחות לכל בני הבית ולעתים להעדיף תקופה שבה קל יותר לצאת החוצה (למשל, לנצל את השיפוץ כדי לצאת לחופשה).

אנחנו צריכים לחשוב על הרהיטים והציוד שנמצא בתוך הבית. מומלץ לעטוף היטב את הספות והרהיטים אשר עלולים להיפגע ובשיפוצים גדולים לשקול להוציא ולהעביר אותם לאחסון זמני. חפצים יקרי ערך ותכשיטים יוכלו לעבור איתנו למקום בו נשהה, לקרובי משפחה או שגם אותם נעביר לאחסון. אם יש לנו שאלות על נושא זה, נוכל להפנות אותן לחברה המבצעת ולבדוק מולה כיצד נכון להתנהל.

כמה עולות עבודות שיפוצים?

נושא חשוב שיש להתייחס אליו לפני תחילת השיפוץ הוא נושא התקציב. אחת השאלות שיכולה להיות לנו היא כמה עולה שיפוץ בבית. לצערנו, אין תשובה אחת כיוון שכל פרויקט הוא אישי. עם זאת, כדאי להכיר את הגורמים אשר משפיעים על העלויות:

1.     גודל השיפוץ

ככל שהשיפוץ רחב וגדול יותר כך הוא צפוי להיות יקר יותר. עם זאת, לא מדובר במכפלה ולכן לפעמים הוספה של עבודה נוספת תהיה זולה באופן יחסי לעומת האפשרות לבצע בכל פעם פעילות אחת קטנה. כניסה לתהליך של עבודות שיפוצים יכולה להיות זולה יותר מתיקונים שלא נגמרים בבית.

2.     החדרים שעוברים שיפוץ

ישנם חדרים אשר יקרים יותר לשיפוץ לעומת אחרים. המטבח הוא אחד החדרים היקרים ובמיוחד אם יש צורך להחליף את הארונות והשיש. לאחר מכן חדרי הרחצה נחשבים ליקרים, כיוון שיש לבצע פעולות רבות ומתווספת לכך עלות הכלים הסניטריים. שיפוצים בחדרים לרוב יהיו זולים יותר בהשוואה לחללים אלו.