קידוח בדיקת קרקע

תהליך הבניה יכול להיות מרגש מאד. הוא דורש מאיתנו לתכנן תוכניות, למצוא אנשי מקצוע ובסופו של דבר לבחור את המפרט של הבית. כל הפרטים חשובים, אך עלינו לדעת כי הבניה היא לא רק מה שאנחנו רואים בסיום הפרויקט. על מנת להצליח להקים את המבנה יש צורך להכין את השטח ולהציב יסודות אשר ימנעו מהמבנה לקרוס אל תוך האדמה.

תהליך הנחת היסודות דורש כניסה של אנשי מקצוע ומכונות מתאימות, אך רגע לפני שנביא אותם עלינו להכיר את הקרקע ולדעת לפני מה אנו עומדים. בדיקות קרקע נעשות עוד כבר בשלב הראשון והתוצאות שלהן משפיעות על המבנה ובהתאם להן יתקבלו החלטות עבודה שונות.

מהי בדיקת קרקע?

קידוח בדיקת קרקע מאפשר לנו לגלות על איזו קרקע אנו עומדים להציב את המבנה. לקרקע יש מספר שכבות. אנו רואים את השכבה העליונה, אך בחפירת והנחת היסודות נצטרך לרדת לעומק, לשכבה השנייה ולעתים אפילו לשכבה השלישית. בלי הבנה מה מצפה לנו אנו עלולים להשתמש בכלים הלא נכונים ולשים יסודות שלא יחזיקו את המבנה.

כל זה נמנע תודות לבדיקה המקדימה. אנשי מקצוע שזוהי ההתמחות שלהם ייקחו דגימות של הקרקע לאחר שביצענו את הקדיחה הראשונית והם יוכלו לספר לנו מה נמצא מתחת לאדמה. התוצאות יכללו ניתוח גיאולוגי שנוגע לסוג הקרקע (למשל רכה או קשה) והן יוכלו לתת לנו מידע הנוגע לזיהום או חומרים שיכול להיות שנמצאים במקום.

לקראת חגים ואירועים חשובים

חלקנו רוצים לעשות שינוי בבית לקראת אירוע או חג או שאנחנו פשוט רוצים ליהנות משינוי הנכס שלנו. במקרה זה ניתן לבצע עבודות שיפוצים ברמות שונות. אפשר לבצע שיפוץ בחדר אחד, במספר חדרים או בכל הבית. השמיים הם הגבול ובפרויקט גדול כדאי לחשוב מראש על התכנון.

במקרה של שיפוץ חשוב מאד לפנות לחברה אשר מכירה היטב את התחום. חברה מנוסה שתוכל לקחת את התוכניות ולהפוך אותן למציאות. כמובן, חשוב לוודא כי רק אנשי מקצוע מוסמכים יגעו במערכות הרלוונטיות (חשמלאי במערכת החשמל ואינסטלטור במערכת האינסטלציה).

לצורך השקעה

אחת הסיבות להיכנס לתהליך שיפוץ היא השקעה. בין אם רכשנו נכס שהמטרה היא להעמיד אותו להשכרה או מכירה ובין אם גרנו בנכס במשך תקופה ועכשיו אנחנו רוצים למצוא לו דיירים חדשים, שיפוץ יכול להיות פעולה משתלמת במיוחד.

פעמים רבות השיפוץ מגדיל את הרווחיות על הנכס באחוזים רבים, מה שיכול להתבטא במאות שקלים מדי חודש או בעשרות אלפי שקלים (ולעתים אף מאות) בתהליך המכירה. מומלץ להתייעץ עם צוות השיפוץ או עם גורם מתכנן כדי ליצור שיפוץ שיתאים להשקעה ושבסופו של דבר יחזיר את עצמו ויותר מכך.

תכנון נכון מוביל לתוצאה רצויה

אין זה משנה מה הסיבה להתחיל עבודות שיפוצים, תמיד חשוב לדעת לקראת מה אנחנו הולכים ולתכנן את התהליך. תכנון נכון מתחיל בהגדרת התקציב. ברגע שאנחנו יודעים כמה כסף עומד לרשותנו אנחנו יכולים להמשיך הלאה, לקבוע אלו חדרים נשפץ וכיצד. במקרה של שיפוץ גדול מומלץ להיעזר בבעל מקצוע המומחה בתחום התכנון. כמו כן, אם אנחנו מתכננים להגדיל פתחים (חלון או דלת) או אם אנחנו רוצים להוריד עמוד תומך, עלינו לפנות לגורם הנדסי ולקבל אישור בטרם נתחיל את התהליך.